Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Miért tekints úgy a blogodra, mintegy termékre, ha a célod minél több olvasó bevonzása?

2021-03-02

Vagy most vágsz bele egy új blog indításába, vagy a meglévő oldaladat újítod meg.

Hogyan szerezhetsz még több olvasót?

A legtöbb blogger azzal a céllal indult el, hogy ezernyi érdeklődő embert szerezzen blogjához, már rögtön az első bejegyzés közzétételét követően...

...az igazság az, a legtöbben végül néhány bejegyzést megosztanak, például Facebookon, amit valamilyen rejtélyes oknál fogva csupán néhány tucat barát néz meg.

Az ok, amiért a legtöbb embernek eleve nem sikerül az eltervezett forgalmát megszereznie az, hogy a blogjára nem úgy tekint, mint egy eladásra váró termékre.

A sikerhez egy teljesen kidolgozott blogkészítési stratégiára lesz szükséged, amit nevezhetünk akár „termékbevezetésnek” is.

Ne ijedj meg, szerencsére ennek a tervnek nem kell annyira bonyolultnak lennie.

Miért tekints úgy a blogodra, mintegy termékre, ha a célod minél több olvasó bevonzása?

Pusztán csak két dologra van szükséged:

  1. Egyedi bejegyzésötlet, amelyet más blogolók nehezen tudnak lemásolni. (pl. egy ütős véleménycikk, remekbe szabott elbeszélés stb.).
  2. Terv, hogy ezt a nagyszerű tartalmat minél több emberhez eljuttasd.

Vagyis, ne akarj egy olyan blogot elindítani, amiből már számos hasonló megtalálható az interneten, amit bárki kisebb erőfeszítés nélkül létre tud hozni. Ehelyett energiádat egy olyan egyedi tartalom létrehozására összpontosítsd, amely azonnal megkülönböztet a többi bloggertől.

Miután létrehoztad saját, egyedi tartalmadat, ne csak a jól megszokott közösségi felületeken oszd meg, gondolkodj nagyban. Készíts stratégiát, és próbálj ki minél több olyan helyet, ahol saját célközönségednek fel tudod kelteni az érdeklődését.

Ez a legnagyobb bloggerek titka.

  • Stratégia 1. lépése: egyedi, nehezen lemásolható, minőségi tartalom létrehozása.
  • Stratégia 2. lépése: Promóció – használj ki minden olyan közösségi csatornát, ahol tartalmad nagyobb érdeklődést válthat ki.

1. Az olvasókra összpontosíts, ne a cikkre

Bármilyen témában is írsz bejegyzéseket, ne azokra az információkra koncentrálj, amiket bárki megtalál a neten. Ehelyett arra fókuszálj, hogy az általad kiválasztott téma, miként hat az olvasóra, milyen érzéseket kelt benne. Az egyszerűség és a jó stílus, ami minden embert érdekel. Mutasd meg nekik, hogy véleményed, gondolataid pozitív hatással lesznek életükre.

2. Legyél forradalmár

Ne félj megváltoztatni a világot. Egy egyedülálló tartalommal megváltoztathatod az olvasók gondolkodásmódját, jobbá teheted a világ egy apró szeletét, gondolj csak például a zöld aktivistákra. Egy forradalmi témáról az emberek folyamatosan beszélni fognak, mert ennek igazi hír értéke lesz. 

Írj valami olyanról, amiről más bloggerek még soha, állj elő merész és ötletes témákkal. Ez inspirálja olvasóidat. Mindannyian szeretjük a bátorságot, érd el, hogy beszéljenek rólad.

3. Szervezett gondolatok

Sok blogger elköveti azt a hibát, hogy tervek nélkül veti papírra gondolatait. A véletlenszerűen egymás mellé pakolt témák, melyeknek a vége egy összefüggéstelen szöveg halmaz lesz. Sajnos az ilyen cikket nagyon kevesen olvassák el, és még kevesebben osztják meg.

Biztos veled is előfordult már, hogy türelmetlenné váltál, mialatt valaki élete legnagyobb sztoriját ecsetelte, mert csak a lényegre voltál kíváncsi. Nos, ugyanez az érzés kerít hatalmába, amikor egy szervezetlen cikket olvasol.

Legjobb, ha gondolataidat először vázlatpontokba fogalmazod meg. Nemcsak megkönnyíti az új blogbejegyzésed megírását, hanem segít abban, hogy fő üzenetedre koncentrálj, ami így az olvasók számára is egyértelművé válik.

4. Csak természetesen

Az egyetlen fontos dolog, ami más bloggernek nincs, az a saját hangod. Amikor teheted, mondj el egy történetet, mesélj magadról vagy másokról.

Ha nincs olyan sztorid, ami szorosabb kapcsolatot teremtene az olvasóval, akkor használd ki személyes stílusod varázsát. Ahelyett, hogy száraz tényeket sorolnál fel, írj úgy, mintha a legjobb barátodnak akarnál új gondolatokat bemutatni. Mintha csak kedvenc kávéd mellett, lazán beszélgetnétek. 

5. Erős befejezés

Az olvasó eljutott a cikk végére. Itt az idő, hogy végleg rajongóddá váljon. 

Foglald össze a következtetéseket, írj néhány záró gondolatot a bejegyzés végére. Tegyél fel néhány meggyőző kérdést, amivel arra ösztönözd az olvasókat, hogy részeseivé váljanak a Te világodnak. Kérd meg őket, osszák meg cikkedet, ezzel támogatva közösséged kiépítését.

Kérd meg az olvasót, iratkozzon fel új tartalmakért. A cikk végén adjon hangot véleményének, nyomjon egy lájkot. Add meg közösségi médiás elérhetőségeidet is, így mindig időben kapnak értesítést arról, ha új tartalmat teszel közzé.

+ Bónusz útmutatás blogod népszerűsítéséhez:

  • Hetente legalább kétszer tegyél közzé cikket.
  • Mindig használj kulcsszavakat, így könnyebben rád bukkannak az interneten.
  • Minden bejegyzésben használj képeket. A közönséged sokkal szívesebben olvas olyan cikkeket, amelyek valamilyen vizuális elemet tartalmaznak. Számos jogdíjmentes képet le tudsz tölteni, ilyen oldal például: unsplash.com

Ezekkel a tippekkel növelheted szövegeid népszerűségét. Hogyan fogod felhasználni javaslatainkat a következő cikkedben?