Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Hogyan lehet jó szöveget írni SEO szempontok alapján?

2021-02-09
A szövegírásról és a keresőoptimalizálásról, vagyis SEO-ról, sokszor könnyebb azt gondolni, két külön dologként működnek. A szöveg olyan olvasó számára készül, akit valamilyen cselekvésre akarunk ösztönözni. A SEO a különböző keresőmotorok számára ad kiindulási alapot. A valóságban, azonban a szövegírás és a keresőoptimalizálás együtt működik a leghatékonyabban.

Ezért érdemes betartanod a következő SEO szövegíráshoz kapcsolódó tippeket, amikor különböző felületekre alkotsz szöveget.

Hogyan lehet jó szöveget írni SEO szempontok alapján?

1. Először mindig az Olvasónak írj

Szövegíróként, ha SEO-ra gondolunk, akkor elsősorban a kulcsszókutatás és a tartalom mennyisége jut eszünkbe. Ezek a hangsúlyok azonban az utóbbi időben átterelődtek a tartalom minőségi mutatóira. Az olvasóid bízni akarnak szövegeid hitelességében. És hogyan tudod kivívni a bizalmukat? Mindig összpontosíts az rájuk.

Tekintsd ezt egy gyakorlatnak, ami sikeresen javítja szövegeid olvashatóságát, tartalmát befogadhatóbbá és meggyőzőbbé teszi, amit az olvasók és a keresőmotorok is egyaránt kedvelni fognak. Ha az olvasóidnak elnyeri a tetszését a szöveged, akkor többször visszatérnek majd hozzá, megosztják és hivatkozni fognak rá. Ez pedig határozott jelzést ad a keresőmotoroknak, hogy tartalmad megbízható.

Ráadásul ezek az eszközök napról napra okosabbak lesznek. Évekkel ezelőtt a szakemberek kizárólag a megfelelő kulcsszavak használatát részesítették előnyben. Ma már rájöttek, hogy nem az számít, mennyire tömünk tele egy szöveget a divatos kulcsszavakkal. Tehát, olyan tartalmat kell alkotnod, amelyet nem a kulcsszavak sűrűsége tesz népszerűvé, hanem az olvasók feléd irányuló bizalma.

2. Ügyelj a tartalom hosszára

A tartalom hossza a felhasználók szempontjából fontos elem, ezért ugyanolyan lényeges a keresőmotorok számára is. Marketing guruk szerint, érdemes minél hosszabb tartalmakat gyártani. Akár, például 1500 szavas cikkeket is, mert a SEO kutatások eredményei alapján, ezeket jobban kedvelik a keresőmotorok.

Hogy miért is fontos ez? A Google nem csinált titkot abból, hogy a keresőben megjelenő szövegek rangsorolásánál igazából nem a szavak számát vizsgálja. A tartalom hosszát tulajdonképpen egyéb tényezők befolyásolják, mint: 

  • További kulcsszavak, alcímek és képek leírásának megadás.
  • A hosszabb tartalom növeli az olvasók által eltöltött időt azon a felületen, ahova a szövegeid kikerülnek, ez pedig növeli tartalmaid megbízhatóságát.
  • A bizalom több értéket is közvetít az olvasó számára, ami alapján gyakrabban osztják meg a linkedet. 

Itt pedig ismét visszakanyarodok az előző pontra, a SEO stratégia mit sem ér, ha nem az olvasóid vannak a középpontban. A tartalomnak fel kell kelteni a kíváncsiságukat, hogy még inkább kiéhezzenek a szövegedre, és válaszokat adjanak a kérdéseikre.

3. Olvashatóság

Az olvasó számára fontos, hogy könnyebbé tedd a szöveg feldolgozását, amit a legkönnyebben a tartalom tagolásával érhetsz el. Mint például:

  • Alcímek felhasználása,
  • Rövid bekezdések írása,
  • Képek beszúrása,
  • Félkövér- és dőlt betűtípus használata a fontos dolgok kiemeléséhez,
  • Pontok vagy számozott listák használata

Ha megkönnyíted az olvasó számára a tartalom fogyaszthatóságát, akkor könnyebben veszed rá őket arra, hogy minél többször hivatkozzanak a szövegedre.

Nézzünk egy példát:

A keresőmotorok gyakran a főcímet és alcímeket vizsgálják meg, és ez alapján szűrik ki, mely tartalmi elemet rangsorolják előre. Ezért érdemes egy blogcikk szerkesztésekor a főcímét H1 címkével jelölni, az alcímet H2, míg a többi pontot H3-al és így tovább. Ez a hierarchia és a kulcsszavak használata teszi lehetővé, hogy a keresőmotor számára kedvelhető legyen a szöveged.

4. Ösztönözd az olvasókat

Ne felejtsd el, nem csak Te irányíthatod a keresőmotorok működését a tartalmad szempontjából. Az olvasóid ugyanolyan segítségedre lehetnek, mint bármelyik korábban említett stratégia. De hogyan érheted el ezt? Mindig ösztönözd cselekvésre az embereket. SEO oldaláról ennek két fő iránya van: 

  • Kérd arra az olvasókat, osszák meg a tartalmaidat a közösségi médiás felületeiken. Tény, a Google nem igazán figyeli ezeket, de minél több megosztást kap egy cikked, annál több embert érsz el az interneten, ez pedig folyamatos visszacsatolást jelent neked. Még több bátorságot adhatsz az olvasóknak, ha a szöveg alatt például „Megosztás” gombot helyezel el. Ezt a módszert pedig bármelyik közösségi médiás felülettel társíthatod.
  • A másik, amit megtehetsz, az olvasók biztatása megjegyzések írására. Érdemes figyelmet szentelni a blogbejegyzések alatti komment szekcióra, mert az SEO szempontjából növeli a tartalom hosszát. Minél több megjegyzést kapsz, annál nagyobb szövegmennyiség kerül vizsgálatra a keresőmotorokban. Nagyon hatékony lehet, ha a cikkek végére valamilyen elgondolkodtató kérdést hagysz nyitottan.

+ Bónusz, hogy szavaid célba találjanak

Az olvasót cselekvésre buzdító szavak 

Az un. erős igék vagy cselekvésre ösztönző szavaknak egyetlen célja van, felhívják az olvasó figyelmét az aktivitásra. Használd bátran!

  • Hozzáadás
  • Tallózás
  • Megvesz
  • Hívás
  • Követelés
  • Jelölj be
  • Kattints a gombra
  • Megjegyzés
  • Kapcsolatba lép
  • Teremt
  • Felfedez
  • Letöltés
  • Fedezd fel
  • Megtalálja
  • Kövesse
  • Kap
  • Csatlakozik
  • Dob
  • Tanul
  • Szükség
  • Népszerűsít
  • Regisztráció
  • Mentés
  • Keresés
  • Küld
  • Ossza meg
  • Regisztrálj
  • Rajt
  • Beküldés
  • Iratkozz fel
  • Próba
  • Próbáld meg
  • Frissítés
  • Szavazás
  • Akar

Ezekkel a tippekkel növelheted szövegeid SEO hatékonyságát. Ez alapján gondold át, hogy hogyan fogod felhasználni javaslatainkat a következő cikkedben!